חדשות

הונחה אבן הפינה ל"עמק הביוטק" שיוקם לצד המרכז הרפואי שיבא

החלו עבודות הבנייה לבניית הבניין הראשון במתחם ה-Health Tech Valley בתל השומר | במסגרת המיזם עתיד להיבנות במקום מתחם רפואי-אקדמי ומרכז ביוטכנולוגי

הנחת אבן הפינה בתל השומר. צילום: דוברות "שיבא"

עבודות לבניית הבניין הראשון במתחם ה-Health Tech Valley בסמוך למרכז הרפואי שיבא בתל השומר החלו אתמול (ג'). המיזם הוא פרי שיתוף פעולה בין המרכז הרפואי שיבא, עיריית רמת גן, אוניברסיטת בר אילן וחברת מגדל. במסגרת המיזם עתיד להיבנות במקום מתחם אקוסיסטם רפואי-אקדמי.

המגדל הראשון, בגובה של כ-18 קומות, ייבנה באמצעות חברת מגדל, בהשקעה מוערכת של כמיליארד שקל. בהמשך מתוכננים להיבנות במתחם שני מגדלים נוספים, שייעודים למחקר ופיתוח מכשור רפואי. זאת, לצד לימודים אקדמיים בתחומי הרפואה.

המתחם שוכן בסמוך למרכז הרפואי שיבא, במרחק קצר מאוניברסיטת בר אילן, בלב העיר רמת גן ומקיפות אותו שכונות חדשות המצויות בבנייה בימים אלה. כמו כן, בתוך המתחם צפוי לעבור ״הקו הסגול״ של הרכבת הקלה באופן שיאפשר חיבור לצירי התנועה המרכזיים בגוש דן.

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, ציין בטקס כי המתחם יהווה מרכז ביוטכנולוגי חדש ופורץ דרך. "לפני חמש שנים התחלנו לחשוב על עניין פיתוח החדשנות והיום החלום מתחיל להפוך למציאות", ציין קרייס. "מדינת ישראל נלחמת כיום בשתי מלחמות: במלחמה האמיתית בדרום, בצפון וביו"ש עם הגיבורים האמיתיים, אבל יש עוד מלחמה – על עתידה של החברה במדינה חופשית ומתקדמת.

"אנחנו רוצים להשפיע באמצעות הקומפלקס החדש ולשנות את הרפואה בעולם. זה קורה בזכות אסטרטגיה של שיתוף פעולה עם גורמים מובילים באקדמיה, במחקר, עיריית רמת גן ויזמים שמשקיעים במיזם. בית החולים שיבא ממוקם 949 מטרים מאוניברסיטת בר אילן וטבעי שיהיה בינינו שיתוף פעולה הדוק בתחומי המחקר והאקדמיה".

במסגרת האירוע חנכו מנכ״ל המרכז הרפואי שיבא פרופ׳ יצחק קרייס, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, נשיא אוניברסיטת בר אילן פרופ׳ אריה צבן, משנה לנשיא אוניברסיטת בר אילן זהר ינון ומנכ״ל חברת מגדל רונן אגסי, בשיתוף עם היזמים צפריר בכנר וסיוון ברקוביץ׳ מחברת הפארק לחדשנות, את אתר הבנייה ובכך למעשה החלו עבודות בניית המגדל הראשון במתחם.

נושאים קשורים:  Health Tech Valley,  בית החולים שיבא,  ביוטק,  מחקר ופיתוח,  פרופ' יצחק קרייס,  חדשות,  תכנון ובנייה
תגובות
אנונימי/ת
01.05.2024, 19:28

בחיאת, אל תנקרו עיניים ותזמינו את דר' כהן מהפקולטה לרפואה ביוספטל, למה שאחרת הטיעונים שלו נכונים, גם אם הוא גנוב כזה 🤣🤣🤣