חדשות

מכון ויצמן למדע מקים בית ספר לרפואה לרופאים-חוקרים

מכון ויצמן, ביוזמה משותפת עם קרן גוטווירט, מקים בית ספר ללימודי רפואה עם תכנית לימודים ייחודית לתואר MD-PhD | התכנית צפויה להיפתח להרשמה בסוף 2024

מכון ויצמן למדע. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

מכון ויצמן למדע הודיע היום (ב') כי יקים תכנית ללימודי רפואה לרופאים-חוקרים, ביוזמה משותפת עם נאמנות אהרון גוטווירט. במסגרת בית הספר ללימודי רפואה תושק תכנית לימודים ייחודית להכשרת דור העתיד של רופאים-חוקרים. התכנית, שעדיין טעונה אישור המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), צפויה להיפתח להרשמה בסוף 2024 ותחילת הלימודים צפויה באוקטובר 2025.

התכנית תכשיר כ-40 סטודנטיות וסטודנטים ישראלים בשנה, בעלי תואר ראשון או תארים מתקדמים, שבסיום הכשרתם יקבלו תואר MD-PhD. החוקרים שיתקבלו לתכנית ישתלבו בפעילות המחקרית במכון ויצמן למדע ויעברו הכשרה קלינית במרכזים רפואיים ממשלתיים - המרכז הרפואי שיבא, שהיה המרכז הרפואי הראשון שהצטרף לתכנית וסייע בעיצובה ובנייתה, והמרכז הרפואי איכילוב, וכן בתי החולים של שירותי בריאות כללית.

התכנית תפתח למעשה בפני בוגריה שני מסלולי קריירה אפשריים או שילובם: התמקדות במחקר בסיסי תוך הבנה מעמיקה יותר של הצרכים הקליניים הכרוכים בו והיכרות עם האופן שבו ניתן לנצל תגליות וידע עדכני לקידום פרויקטים פורצי דרך; או התמקדות בעשייה רפואית. הלימודים יעניקו הכשרה בתחומי הרפואה ומחקר בסיסי במדעי הטבע ומדעים מדויקים תוך שימת דגש על מדע הנתונים ובינה מלאכותית.

ממכון ויצמן למדע נמסר כי "הכשרתם של רופאים-חוקרים חדשים במסגרת התכנית תיתן חיזוק משמעותי למערך הרפואה הציבורית בישראל. הזרמת כוח אדם איכותי לבתי החולים בישראל, שהוכשר באופן מקיף הכולל מדעים ורפואה, תביא את הטיפולים המתקדמים והחדשניים ביותר אל המטופלים. התכנית תשאף להגדיר מחדש את מסגרת החינוך הרפואי ולהזניק את המחקר הביו-רפואי ויישומו בישראל. היא תעצב הלכה למעשה את הרופא-חוקר בעידן החדש של רפואה מבוססת מחקר ותאפשר לבוגריה לעבור בצורה חלקה בין טיפול קליני למחקר ביו-רפואי".

הקמת בית הספר ותכנית הלימודים מתאפשרים בזכות תרומתה של קרן גוטווירט, בסך כ-400 מיליון שקל – אחת התרומות הגדולות שניתנו בישראל. קרן גוטווירט מהווה את הזרוע הפילנתרופית של נאמנות AG Trust, שפעילותה העסקית מרוכזת בקבוצת אלייד. מאז היווסדה, לפני למעלה מ-50 שנה, תומכת  קרן גוטווירט באופן מתמשך בעשרות מוסדות ומיזמים בתחומי המדע, הבריאות והתרבות בישראל ופועלת רבות להעשרת וקידום החינוך האקדמי בישראל.

לצד פעילות התרומות רחבת ההיקף לאורך השנים, הנאמנים בחנו כמה יוזמות בעלות תרומה פוטנציאלית של ממש למדינה, ונמצא כי הקמת בית הספר לרפואה, במסגרת מכון ויצמן למדע, תהיה הדבר הנכון לעשותו בעת הזאת למען הדורות הבאים.

פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע, מסר: "מכון ויצמן למדע מכשיר זה דורות ארוכים מדעניות ומדענים מצטיינים המובילים את המחקר האקדמי והיישומי בישראל ובעולם. מאז הקמתו, העשייה המדעית במכון ויצמן מתבצעת מתוך שליחות לאומית ולמען עתיד האנושות, והכשרתם של רופאים-חוקרים בישראל צפויה לגלם את ייעודו של המכון באופן המלא ביותר. התכנית תסייע לרופאי העתיד להביא אל בתי החולים את הידע העדכני והחדשני ביותר בתחום הביו-רפואי, המתבסס על מחקר ישראלי בחזית המדע והרפואה, ולהשפיע על חייהם של אינספור בני-אדם בארץ ובעולם".

פרופ' יצחק סוארי מסר בשם נאמנות גוטווירט: "אנו נרגשים וגאים להכריז על הקמת בית הספר החדש לרפואה לרופאים-חוקרים אשר ימשוך אליו את טובי המוחות במדינת ישראל וישפר את עתידם של אזרחי ישראל. תכנית הלימודים החדשה תחת האכסנייה של מכון ויצמן למדע תבטיח רמה אקדמית-מחקרית מן השורה הראשונה בארץ ובעולם, תוך יצירת חיבור ישיר בין המדע והמחקר הבסיסי לבין עולם הרפואה. חזון העושים במלאכה נוטע בכולנו את הביטחון שהמיזם החדש יכה שורשים, יסתעף לתחומים חדשים ויצמיח את דור העתיד של הרפואה בישראל". 

נושאים קשורים:  מכון ויצמן למדע,  בית ספר לרפואה,  רופאים-חוקרים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.04.2024, 20:09

מדהים! חשוב ביותר. שילוב של רופא עם ידע מדעי מעמיק הוא בעל ערך עצום לקידום הרפואה והמחקר הקליני בארץ