חדשות

שרי הבריאות של ישראל ויוון חתמו על הסכם שיתוף פעולה

במסגרת ההסכם יקודמו שיתופי פעולה בנושאי מוכנות לשעת חירום, בריאות הנפש, תכנון בתי חולים, השתלות ותרומות איברים ועוד | השר ג'ורג'דיס: "המדינה שלי ואני עומדים לצד ישראל"

השר אוריאל בוסו ושר הבריאות היווני אדוניס ג'ורג'דיס. צילום: מירי שמעונוביץ/ לע"מ

שר הבריאות אוריאל בוסו אירח היום (ב') בלשכתו בירושלים את מקבילו היווני אדוניס ג'ורג'דיס. השר היווני נענה לבקשתו של השר בוסו להגיע לביקור בישראל. במהלך הפגישה חתמו השרים על תכנית לשיתוף פעולה בין משרדי הבריאות של ישראל ויוון לחמש שנים עם אפשרות להארכה אוטומטית של כחמש שנים נוספות.

על פי התכנית שנחתמה בין השרים בהמשך להסכם עבר בין המדינות, יקודמו שיתופי פעולה בתחומים בעלי חשיבות רבה לשתי המדינות, בהם: מוכנות לשעת חירום; בריאות הנפש; תכנון בתי חולים עתידיים ומתן שירותי רפואה; טיפול בתאי גזע וגנטיקה; סיעוד וטכנולוגיות חדשות; ביטוח בריאות ציבורי ופרטי; מחלות מידבקות ולא מידבקות; השתלות ותרומות איברים; קנאביס רפואי; קידום בטיחות מזון ובריאות סביבתית ועוד.

כמו כן, סיכמו השרים כי יתקיימו ביקורים הדדיים בין מומחים משתי המדינות לצורכי הסמכה, שיפור והתייעצויות, וכן אירוח כנסים בינלאומיים, פגישות ואירועים בתחום הבריאות שתקיימנה כל אחת מן המדינות.

שר הבריאות היווני ציין כי זהו ביקורו הראשון בישראל מאז כניסתו לתפקיד. הוא סיפר כי היה לו חשוב לבקר בארץ דווקא בתקופה לא פשוטה שעוברת על מדינת ישראל ולהראות את עומק הידידות של ארצו עם בעלת בריתה. "אני שמח מאוד להיות כאן בירושלים. הידידות בינינו והברית האסטרטגית חשובה מאוד", אמר השר ג'ורג'דיס. "מערכת הבריאות של ישראל מתקדמת מאוד והרחבת שיתופי הפעולה בינינו היא דבר מבורך וחשוב מאוד לעתיד המדינות".

עוד אמר ג'ורג'דיס: "המדינה שלי, ואני באופן אישי, עומדים לצד ישראל במאמצים לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס מאז השבעה באוקטובר. אנו כבר שישה חודשים מאז המתקפה נגד ישראל ואני מבקש לאחל לכל המשפחות שימצאו את יקיריהן בהקדם, בריאים ושלמים. מדינת ישראל חווה ימים מורכבים אחרי המתקפה נגדה בשבעה  באוקטובר. לצערי, לא כולם מבינים מול מה ישראל מתמודדת וכיצד היא פועלת על מנת לשמור על חיי חפים מפשע. חשוב מאוד לעזור לישראל לשמור על תדמיתה ונשמח לסייע לה בכך".

שר הבריאות בוסו הודה למקבילו היווני על הביקור החשוב בארץ, על המילים החמות ועל התמיכה הבלתי מסויגת במדינת ישראל, והביע תקווה כי שיתוף הפעולה בין משרדי הבריאות של ישראל ויוון יישא פירות ויעניק מזור לאזרחי המדינות. "השר ג'ורג'דיס הוא ידיד אמת של ישראל ואני מודה לו על התמיכה הגדולה בנו בעת הזו", אמר בוסו. "אנחנו עמלים להעמיק את הקשרים עם יוון בשלל תחומים ולהרחיב את העבודה המשותפת עם כל מדינה שרואה את עצמה כידידתנו, בייחוד עם שכנה טובה וקרובה כל כך. ישראל ויוון חולקות ביניהן אתגרים רבים בתחום הרפואה והבריאות, ובטוחני ששיתופי הפעולה בינינו יביאו איתם בשורות גדולות עבור אזרחי שתי המדינות".

נושאים קשורים:  יוון,  הסכם,  שר הבריאות אוריאל בוסו,  חדשות,  שיתוף פעולה,  משרד הבריאות
תגובות