חדשות

מערכת הבריאות נערכת להסלמה בטחונית בצפון

מנהלי בתי החולים בארץ הונחו לבנות קפסולות של צוותים רפואיים שיסייעו לבתי החולים בצפון ולהיערך לאירוע רב נפגעים, רידוד מטופלים ותגבור כוח אדם רפואי

המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים זיו בצפת. תתוגבר בצוותים מבתי חולים אחרים. צילום: דוברות ביה"ח

מוכנות מערכת הבריאות להתפתחות במצב הבטחוני נדונה ביום ה' בהנחיית שר הבריאות אוריאל בוסו ובהשתתפות ראשי מערכת הבריאות ומנהלי בתי החולים. מנכ״ל המשרד, משה בר סימן טוב, ניהל את הדיון בנוגע להמשך היערכות לקראת סיום חודש הרמדאן ומוכנות להסלמה בטחונית בצפון.

בדיון עודכנו מנהלי בתי החולים וראשי מערכת הבריאות בתרחישים האפשריים ובצעדים שנעשים על מנת שהמערכת תמשיך ותיתן מענה רפואי טוב בשעת חירום, בשיתוף עם גורמי הצבא ופיקוד העורף.

מנהלי בתי החולים וראשי מערכת הבריאות התבקשו להמשיך ולהיערך לתרחיש של אירוע רב נפגעים ולתרגל את הצוותים הרפואיים, להיות ערוכים לרידוד מטופלים ולתגבור בצוותים רפואיים. רמת הכוננות של מערכת הבריאות נותרת דומה בחצי השנה האחרונה מתחילת אוקטובר. עם זאת, בתי החולים התבקשו להמשיך ולהיות ערוכים לפעילות כאי בודד ככל שיהיה בכך צורך.

משרד הבריאות מסר כי במידת הצורך יתגבר את בתי החולים בצפון בכוח אדם רפואי, ובתי החולים קיבלו הנחיה לבנות קפסולות של צוות רפואי - אחים ואחיות, רופאים ורופאות - לסיוע לבתי החולים בצפון.

בדיון עלתה סוגיית תרחיש העלטה והוצגה תפיסת ההפעלה של המשרד במידה שתהיה הפסקת חשמל נרחבת במדינה. המטרה: לתת מענה למטופלים נתמכי נשימה ולמטופלים הזקוקים לטיפול שלא ניתן לתת ללא חשמל. בנוסף, התקיימה שיחה בנוגע לתרחיש של הסלמה בטחונית על רקע סיום חודש הרמדאן והצורך לשמור על דריכות ומוכנות לאר"ן בתקופה זו.

משרד הבריאות ממשיך לפעול מול קופות החולים על מנת שיפתחו מרפאות אחודות שייתנו מענה לכלל מבוטחי הקופות. מרפאות אלו ייפתחו ככל ויהיה בכך צורך.

נושאים קשורים:  אר"ן,  היערכות למצב חירום,  מלחמה בישראל,  בתי חולים,  חדשות
תגובות