COVID-19 בישראל

משרד הבריאות אישר: חיסון לקורונה החל מגיל שישה חודשים

החיסון יינתן החל מחודש אוגוסט | יו"ר איגוד רופאי הילדים, פרופ' צחי גרוסמן: "אנחנו ממליצים על החיסון, הוא בטוח ומועיל"

אם ותינוק במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

משרד הבריאות אישר אתמול (6.7) את הורדת הגיל שבו אפשר להתחיל לחסן נגד קורונה לשישה חודשים. ההחלטה התקבלה בעקבות חוות דעת שהגיש הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) במשרד הבריאות למנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש. חוות הדעת, שהתקבלה בשבוע שעבר, נשענת על החלטת ה-FDA וה-CDC האמריקאיים לחסן ילדים בגילים אלה נגד הנגיף.

על פי התכנון, יחל חיסון הילדים בני שישה חודשים ומעלה בתחילת אוגוסט. ישראל החלה לקדם רכש חיסונים וקופות החולים צפויות לסיים את ההיערכות למתן החיסון לתינוקות מגיל חצי שנה בשבוע הבא. "החיסון מומלץ במיוחד לילדים בעלי סיכון לתחלואה קשה בקורונה, על רקע מחלה כרונית או טיפול הפוגע במערכת החיסון", נכתב בהודעת משרד הבריאות.

יו"ר איגוד רופאי הילדים, פרופ' צחי גרוסמן, סבור כי קשה בשלב הזה להעריך את מידת ההיענות הצפויה למבצע החיסון. "אני משוכנע שעם הסברה טובה תהיה היענות בהיקף דומה להיענות בקרב ילדים בני חמש עד 11, לפחות", אמר גרוסמן. גרוסמן ציין כי בשנתיים האחרונות נפטרו בישראל שבעה תינוקות מקורונה וכי תינוקת נוספת, שהיתה חיובית לקורונה, נפטרה בימים האחרונים. "אנחנו ממליצים על החיסון, הוא בטוח ומועיל", אמר.

נושאים קשורים:  פרופ' צחי גרוסמן,  חיסונים,  קורונה,  19-COVID,  חדשות,  צט"מ
תגובות
07.07.2022, 16:49

בטוח ויעיל...אולי. עדיין אין את כל המחקרים לתופעות של טווח ארוך.
הכרחי לגילאים האלה?? לא.

אנונימי/ת
08.07.2022, 09:13

ללא גורמי סיכון - ממש לא.
רופא ילדים

אנונימי/ת
08.07.2022, 09:21

אוי ואבוי

08.07.2022, 10:30

נותנים חיסון חירום, לקבוצת גיל בה אין סיכון ממשי לתמותה ואפילו לא לתחלואה קשה. יודעים שהחיסון אינו מונע הדבקה והידבקות, אז לשם מה? על הקשישים (סבא וסבתא) לא כך נגן וכנראה גם לא על הילדים. הפכנו לארץ הניסוי של פייזר. בהמשך משרד הבריאות או הכללית או מכבי גם יפרסמו את מחקרי ה big data, על סמך ה'לא' ניסוי וודאי ללא הסכמה מדעת. זאת מבלי יכולת לשליטה טובה בגורמים מבלבלים, כדוגמת מי ההורים שבחרו שילדיהם יתחסנו ואל עוד שינו התנהגותם או את הנטיה להיבדק - מידע שלא קיים בתיקים הרפואיים.

08.07.2022, 10:44

תודה פרופ׳ להד, מורי ורבי.
בנוסף להיעדר צורך בחיסון לתינוקות, תוצאות הניסוי של פייזר בתינוקות מדאיגות מאד: שיעור התינוקות החולים קשה בקורונה היה ב-50% גבוה יותר מאשר פלצבו.
המאושפז היחיד בניסוי היה מחוסן.
היעילות במניעת הדבקה בין המנה הראשונה לשניה היתה שלילית.
איך קרה שאושר חיסון כזה?
אשמח מאד לתגובות ענייניות מתומכי חיסונים בתינוקות

08.07.2022, 11:50

קודם כל, אפילו המקור (פייזר) דיווחו שאנחנו עדיין בניסוי. למבוגרים. שאמור היה להסתיים ב 2023.
למה ׳היה׳? כי אין שום דמיון בין מה שקורה לבין ניסוי קליני מדעי כמקובל.
שנית, אין הסבר והסכמה מדעת (למרות שפרופ גליה רהב אמרה בראיון עימה שהיא חתמה על כזה…), אין הגדרת סוג וזמני ביקורת ואיסוף נתונים (יעילות, בטיחות…. מילים טובות כאלו). למען האמת- אין שום איסוף דיווח בדיקה מעקב מסודרים.
לגבי הצעירים (60 ומטה) ובוודאי ילדים- כל מה שכן נבדק לא ממש הוכיח יעילות. עם לא מעט תופעות לוואי. בנתיים.
והס מלהזכיר שזו מחלה שאינה פוגעת קשה או משמעותי בילדים ותינוקות.
וודאי לא מונע מהם להדביק אחרים.
מעניין מה הסיבה שכל חכמי הרפואה בעולם ובארץ אישרו כזה מהלך. בחירום…..

08.07.2022, 10:56

יעיל ובטוח! יעיל למי שמוכר אותו זה בטוח .
לילדים בריאים, אחרי שנתיים ממש לא נחוץ, בהתחשב שמחקרים שמראים שתופעות הלוואי רבות יותר וקשות יותר ככל שיורדים עם הגיל, החיסון נראה סיכון מיותר ולא מוצדק. האישור שקיבל החיסון הוא היתר חירום כלומר אותם ילדים שמקבלים את החיסון אם חלילה הם יפגעו הם לא יכולים לבקש פיצוי, האם מסברים את זה להורים, האם מסברים להורים שמדובר בהיתר חירום ולא באישור, האם ההורים יודעים שהם מוותרים על הפיצוי במידה ונגרם נזק?. האם אתם מודעים שאמירות של יעיל ובטוח כאשר הן לא מבוססות מדעית פוגעות קשות באימון הציבור וגורמות להורים נורמטיביים לא לחסן ילדים בחיסוני שגרה. עד מתי אפשר להמשיך עם הריביות המחשבתי והעקשנות הזו, צריך לחשב מסלול מחדש, טעיתם , צחי טעית , קום ולך הביתה. החיסון צריך להיות מוצע אך ורק לאוכלוסיות הסיכון, לכל השאר הוא לא נחוץ.

אנונימי/ת
08.07.2022, 11:30

סחר סחר
למען שיווק
להעלאת מחיר הדולר
לתמוך בעשירים
אמת

08.07.2022, 11:51

אשמח שפרופ גרוסמן יציג בפנינו את ההוכחה ליעילות ובעיקר בטיחות של התרופה הזו.

08.07.2022, 12:14

לפני יותר משנה כתבתי כאן בדוקטורס אונלי מאמר ביקורת שפירט את כל הבעיות שהיו במאמר שפורסם ב nejm לגבי המחקר שהוביל למתן אישור חירום על ידי ה FDA.
לא העליתי בדעתי, אז, שהחיסון שהיה ברור שאין מידע מספק לגבי היעילות או הבטיחות שלו ( אחרת לא היה מקבל אישור חירום, אלא היה מאושר לשימוש כמו כל תכשיר רפואי) יינתן תוך זמן קצר באופן גורף לכל אוכלוסיית ישראל ( כולל אלו שלא היו מיוצגים במחקר המקורי), ללא הסכמה מדעת או מרצון. כאשר ברור שרוב הציבור לא מבין את משמעות ההבדל בין היתר חירום לאישור ולא יודע מה היו ה exclusion criteria במחקר של פייזר או אלו נושאים נדונו על ידי הועדה המייעצת ומה בדיוק היה כתוב בהיתר החירום.
זאת, ללא כל איסוף או מעקב מסודר אחרי תופעות לואי ( כפי שנדרש באישור החירום) עם שימת דגש על סיכונים ספציפיים ( כמו vaccine enhanced disease) ופרסום מחקרים עם מידע חלקי ומגמתי.
אישור החיסון לפעוטות אינו מפתיע ומהווה את גולת הכותרת של ההתנהלות הזאת.
אני מחכה בקוצר רוח לראות את המאמר שיתפרסם בקרוב ב nejm שיראה מעבר לכל ספק ( ואוי לאותו רופא שיעז להטיל ספק) שחיסון הפעוטות היה יעיל ובטוח מעבר לכל הציפיות ובקרוב מאוד יאושר הבוסטר גם לגילאים האלה.
אני גם מצפה לעוד מכתב הכפשה שקרי מחוקר עטלפים מהולל או כתבה בטלויזיה של כתבת שברמת התחקיר העיתונאי שלה, טוב היה לוא היתה עוסקת בהשוואה בין מחירי המלפפונים ברשתות השיווק השונות ( גם אז, הייתי ממליצה לא לסמוך עליה יותר מדי).

בדיוק כפי שחלק מהרופאים אינם מוצאים כל תועלת בחיסון ילדים, מהיות מחלה קשה אצלם נדירה, וחלקם (ואני ביניהם) גם סבורים שקיים פוטנציאל משמעותי לפגיעה בילדים - כך גם הציבור.
לא ניתן ״להסביר״ את מה שאין בו הגיון. במשרד הבריאות יודעים היטב, שמרבית ההורים לא יחסנו את ילדיהם.
חבל על הכספים המושקעים בתעמולה.
יש תחומים אחרים בבריאות הציבור, שיקדמו את בריאות התושבים יותר. עדיף להפנות תקציבים אליהם.

אנונימי/ת
08.07.2022, 14:51

אף תינוק לא מת מקורונה
כמה שטויות במיץ של מיסטר גרוסמן!
שיכתוב כמה כסף משלמים לו כדי לומר את זה
בושה
בושה
בודה

אנונימי/ת
08.07.2022, 17:10

הזריקה הזאת כשלה במבחן המציאות להקניית חיסון. יש לחקור את המניע להמשיך ולהשתמש בה.

אנונימי/ת
09.07.2022, 17:30

אכן החלטה תמוהה מאוד. איך קרה שילדינו הפכו להיות חלק מניסוי? אכן יש מקום לחקירה מיידית בנושא!

אנונימי/ת
11.07.2022, 05:06

רופא ילדים שלא יוצא בקול בצורה אקטיבית נגד המלצת ראש איגוד רופאי הילדים הוא שותף למחדל הנוראי של איבוד אמון במערכת הבריאות בכלל וברופאים האישיים בפרט