חדשות

מחשבון להזנה תוך-ורידית לפגים זכה בפרס המחקר המצטיין ברוקחות

האפליקציה, המבוססת על נתוניו הקליניים של המטופל, מעניקה סיוע למטפל בעת מתן "מרשם חכם"

תינוק בפגיה (אילוסטרציה)
תינוק בפגיה. הפגיעה המוחית נבעה מהיעדר חמצן ופרכוסים, התינוק הונשם בפגיה (אילוסטרציה)

צוות רוקחים שכלל את הרוקחת נדיה מרגולין מהמרכז הרפואי כרמל בחיפה, טומי אלון, רוקח קליני במחוז חיפה של ה"כללית" וצילה מישלס כהן, רוקחת באחת מחברות התרופות בישראל, זכה בפרס ע"ש דיוויד ווד על פרויקט מחקר מצטיין ברוקחות ובפרמקולוגיה מטעם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

בפרויקט פותחה אפליקציה - מחשבון המתבסס על נתוני Big data - למתן מרשם להזנה תוך ורידית לפגים. העבודה נעשתה במסגרת הקורס "רפואה בענן" לתואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי.

"זהו נושא חשוב וחיוני", הסבירה מרגולין, "במיוחד בעולם הדיגיטלי. המחקר מתבסס על מתן מרשם 'חכם' המבוסס על כל הנתונים הקליניים של המטופל – מה שמבטיח עזרה חיונית למטפל בעת שהוא רושם את המרשם הנכון והמתאים".

הרוקחת נדיה מרגולין ומנהלת בית המרקחת לאה זק. אפליקציית מרשם דיגיטלית. צילום: בית החולים כרמל

נדיה מרגולין, שזכתה בפרס "הצטיינות בשירות" בשנת 2016, משמשת כרוקחת מחלקתית של המחלקה הנוירולוגית ושל המחלקה האורולוגית ובנוסף אחראית על רכש התרופות בבית החולים. היא עובדת ב"כרמל" חמש שנים ובעלת תואר שני בניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון. "היא רוקחת סופר-מקצועית", אמרה עליה מנהלת בית המרקחת לאה זק. היא מצליחה לשלב עבודה עם לימודים והורות בצורה מעוררת השראה".

נושאים קשורים:  רוקחות,  הזנה תוך ורידית לפגים,  המרכז הרפואי כרמל,  מרשם חכם,  חדשות,  אפליקציית מרשם
תגובות
אנונימי/ת
15.08.2018, 21:09

איזה יופי!!! מתי נראה את זה בפגיות בכללית?