חדשות

פרופ' גמזו מבקר בחריפות את משרד הבריאות על גישתו למנתחים פלסטיים

"בתקופתי כמנכ"ל דאגתי לפזר את הערפל ונקבעו נהלים אולם לצערי משרד הבריאות לא אוכף כיום את הנהלים שנקבעו", אמר פרופ' גמזו, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, בהתייחס לסכסוך בין איגוד המנתחים הפלסטיים לבין רופאי שיניים המבצעים טיפולים כמו הזרקות בוטוקס וחומרים אחרים

הזרקת בוטוקס (צילום: אילוסטרציה)

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי "תל-אביב איכילוב" ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, מתח ביקורת על משרד הבריאות על שאיננו אוכף נהלים שנקבעו בהקשר למקצוע הרפואה האסתטית שאיננה כירורגית. "בתקופתי כמנכ"ל דאגתי לפזר את הערפל ונקבעו נהלים אולם לצערי משרד הבריאות לא אוכף כיום את הנהלים שנקבעו", אמר. גמזו התייחס לקרב המתחולל בין רופאי שיניים המבצעים טיפולים קוסמטיים לבין איגוד המנתחים הפלסטיים.

פרופ' גמזו הביע תמיכה בעמדת המנתחים הפלסטיים, ואמר בכנס שנערך בשבוע שעבר בהרצליה: "תפקיד הרגולטור לפזר את הערפל ובכך להגן על הציבור". בכך הביע פרופ' גמזו תמיכה בעמדת איגוד המנתחים הפלסטיים החבר בהר"י נגד "גורמים העוסקים בתחום הזה ואינם מומחים ובכך הם גורמים לפגיעה בבריאות הציבור".

בכנס העלה ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד טענות קשות על היעדר פעילות מצד משרד הבריאות כרגולטור בתחום הרפואה האסתטית שאיננה כירורגית. "המקצוע שלנו", אמר, "מורכב משלושה חלקים: כירורגיה משחזרת, רפואה אסתטית כירורגית ורפואה אסתטית שאיננה כירורגית.

"לצערנו מאז 2015 לא מפעיל הרגולטור את סמכותו ובכך גורם לכניסתם לתחום של של גורמים לא מקצועיים. בכל שבוע פונים לבתי החולים 10-5 אזרחים עם סיבוכים משמעותיים שעברו לאחר טיפול אסתטי. הגשנו עשרות תלונות בעניין. התחום הזה דורש מהרגולטור להתעורר ולקבוע את גבולות העיסוק ומבחן לקביעת רף ידע, למי שמעוניין לטפל באזרח".

באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית חברים כ-300 רופאים מומחים ומתמחים. הוא פועל לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים ומתעדכן בחידושים במטרה ליישמם בארץ. לאיגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית.

בעבר יצא הארגון בחריפות נגד רופאי שיניים המבצעים טיפולים קוסמטיים, ביניהם הזרקות בוטוקס וחומרים אחרים.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' רוני גמזו,  משרד הבריאות,  רופאי שיניים,  בוטוקס,  חומרי מילוי,  איגוד,  הר"י
תגובות
אנונימי/ת
05.03.2018, 20:21

רופאי שיניים מכירים היטב את האזור סביב הפה. הזרקה למילוי או בוטוקס באזור סביב הפה אינה תורה גדולה עבורם. בנוסף - הוספת מטפלים תקטין כמובן את עלויות הטיפולים.

05.03.2018, 21:58

אני התחלתי לעשות סתימות לחורים בשיניים!!

אנונימי/ת
05.03.2018, 20:21

רופאי שיניים מכירים היטב את האזור סביב הפה. הזרקה למילוי או בוטוקס באזור סביב הפה אינה תורה גדולה עבורם. בנוסף - הוספת מטפלים תקטין כמובן את עלויות הטיפולים.

אנונימי/ת
05.03.2018, 21:27

דוקא לרופאי השיניים באים בטענות?! מי אם לא הם שמשתמשים במזרק 20 פעמים ביום באיזור ראש צוואר.
ישנם טיפולים בבוטוקס שפותרים בעיות נפוצות בסימטריה של חיוך וחשיפת חניכיים מוגזמת ונלמדים במסגרת הכשרה של רופא שיניים. לעומתם רופאי משפחה שמזריקים מילויים ובוטוקטס דוקא לא סופגים אש. כשבעצם מה להם ולמזרקים...

06.03.2018, 11:46

זה לא העניין. הזרקות שלא למטרת ריפוי שיניים הן עיסוק ברפואה. דבר המותר לכל רופא אך לא לרופא שיניים על פה פקודת הרופא ופקודת רופא השיניים.

05.03.2018, 22:04

רופאי שיניים מטפלים בשיניים ותו לא! לא ייתכן שהם יפלשו לתחום לא להם ויגזלו פרנסה ממי שלמדו ועמלו על כך שנים רבות.

05.03.2018, 22:41

יצא המרצע מן השק. עסקינן בגזלת פרנסה במסווה של הגנה על ריאות הציבור ? רופאי השיניים אינם מוגבלים לטיפול בשיניים - הם מטפלים בשיניים, בחניכיים, בריריות הפה ובלסתות והרקמות הסובבות את הפה. וגם הם לומדים ומשתלמים שנים רבות.

06.03.2018, 11:48

הזרקות שלא למטרת ריפוי שיניים הן עיסוק ברפואה. דבר המותר לכל רופא אך לא לרופא שיניים על פה פקודת הרופא ופקודת רופא השיניים. העניין הוא חוק ושמירת חוק. רוצים לעסוק בזה, שישנו את החוק.

שלום לכולם/ן.למה לא ביקשתם תגובת ההסתדרות לרפואת השיניים לנושא ?אשמח אם תקבלו תגובת רופאי השיניים לנושא

טוב אפשר להגיד ישר שאתה רוצה לפנות לפוליטיקה .
גיליתי את הסוד לפני הזמן?
סליחה , אבל זה ברור למה