חדשות

משרד הבריאות: אין להתנות שירות רפואי בהצגת כרטיס מגנטי

סמנכ"ל משרד הבריאות: אין חולק על כך שהכרטיס המגנטי מייעל תהליכים שונים הקשורים בזיהוי המבוטח ובמתן הטיפול, אך יש להבטיח שאי-הצגתו לא תמנע קבלת טיפול

משרד הבריאות הורה הבוקר (יום ב') לקופות החולים השונות שלא להתנות מתן שירותים רפואיים בהצגת כרטיס מגנטי על-ידי המבוטחים. במכתב שהפיץ יואל ליפשיץ, סמנכ"ל משרד הבריאות לפיקוח על קופות החולים, נאמר כי נוכח התרחבות השימוש בכרטיסים המגנטיים למטרות שונות – החל מזיהוי המטופל, דרך כניסה לתיק הרפואי הממוחשב וכלה בחיובים כספיים כולל קבלת שירותים מספקים חיצוניים כמו רופאים עצמאיים ובתי מרקחת – חל איסור למנוע את השירותים ממי שלא יציג את הכרטיס.

"אין חולק על כך שהכרטיס המגנטי מייעל תהליכים שונים הקשורים בזיהוי המבוטח ובמתן הטיפול", נאמר במכתב סמנכ"ל משרד הבריאות. "הכרטיס מהווה מכשיר ארגוני ושירותי בעל חשיבות רבה, יוצר האחדה בדפוסי הפעולה ביחידות השירות השונות של הקופה ומזרז את מתן השירות. יש לעודד את המבוטחים להצטייד בכרטיס ולהגיע לסניפים ולספקי השירות כשהם מצוידים בו. עם זאת, יש להבטיח כי אי-הצגת הכרטיס לא תמנע את קבלת השירותים הרפואיים, כשמדובר בשירותים בסיסיים של פנייה לרפואה ראשונית, עזרה ראשונה והנפקת תרופות. לצורך מתן השירות, קופת החולים רשאית לדרוש אמצעי זיהוי מהימן אחר. גם לגבי שירותים שאינם בסיסיים, יש להימנע מהתניה שעלולה לגרום לביטול תור או לעיכוב בקבלת שירות שלעתים כרוך בזמני המתנה ממושכים. יש לאפשר את קבלת השירות על-ידי זיהוי בדרך חלופית ומהימנה".

משרד הבריאות הוסיף כי על הגורמים המטפלים בנושא בכל קופה להדריך את המטופלים להגיע עם הכרטיס ולבדוק אם יש למבוטח כרטיס (או שמא הכרטיס אבד לו). יש להניח שפעולות הטמעה אלו ירחיבו את השימוש בכרטיסים מגנטיים ויקטינו למינימום את המצבים שבהם הקופה תידרש לספק שירות שלא כנגד הצגת כרטיס.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  קופות החולים,  כרטיס מגנטי
תגובות
נועם נטיף
28.09.2011, 13:36

כרגיל קשקוש של משרד הבריאות.
האם אח"כ מישהו יחשוב לתגמל הרופא העצמאי שיקבל חולה ללא העברת כרטיס מגנטי או שעליו לעמוד כעני בפתח ולבקש חסד.
מדוע אין שום אחריות מינימלית של המטופלים על עצמם?

יגאל
28.09.2011, 19:23

וכרגיל משרד הבריאות הוצאי עוד נוהל אחד רדוד וחסר תעולת.
ודבר אחרון שמענן אותו האם רופא בשטח יתוגמל או לא-זה חסר חשיבות-זבשנ"ו.

CARMI
02.10.2011, 17:52

בקופח מאוחדת לא מקבלים תרופות ללא כרטיס! מכבי אכן גמישים . וכל השאר ...סיפורים
עמית רשתי